معرفی شرکت کابل باختر
 شرکت کابل باختر واقع در استان و شهر کرمانشاه با ظرفيت اسمي 7000 تن مفتول مس ، آلومینیوم و در زمینی به مساحت 12 هکتار در سال 1362 تاسیس و راه اندازی گردیده است .
 این شرکت در سال 1370 موفق به اخذ استانداردهای لازم جهت تولید انواع کابل برق مسي و آلومينيومي گردید و هم اکنون با بیش از 40 سال سابقه درخشان در زمینه تولید انواع سیم و کابل برق در سایزها و مقاطع مختلف و با 200 نفر نیروی جوان مشغول به فعالیت می باشد .

این شرکت جهت کیفیت برتر تولیدات وتوانمندیها اصول زیر را سر لوحه فعالیتهای تولیدی خود قرار داده و بر این اصول استوار میباشد :
  • بهره مندی از بهترین ماشین آلات تولید سیم و کابل از بزرگترین کمپانیهای اروپایی .
  • بهره مندی از نیروی کار متخصص و متعهد در سیم و کابل کشور .
  • پیروی از استانداردهای ملی و بین المللی در صنعت سیم و کابل
 شامل :                                IEC          BS          VDE         ISIRI
  • بهره مندی از پرسنل مجرب و استفاده از دستگاههای کنترلی در واحد کنترل کیفیت و نظارت کامل این بخش در مسیر تولید .
لازم بذکر است این شرکت با تقویت واحد کنترل کیفیت و بروز نمودن کلیه تجهیزات مربوطه ، موفق به دریافت گواهی آزمایشگاه همکار (Accredited) از موسسه استاندارد و تحقیقات کشور گردیده است .

این شرکت توانسته است با تولید محصولاتی با کیفیت و در خور شان تمامی صنایع ، خود را در رده ی بهترین برندهای کشور قرارداده و با همت و تلاش مدیران و پرسنل زحمتکش خود ، موفق به دریافت جایزه بین المللی کیفیت و تکنولوژی و همچنین نشان طلایی جهانی مدیریت کیفیت گردد و این دستاورد بزرگ برگ زرینی دیگر بر افتخارات کسب شده ی این شرکت بشمار می آید . همچنین این شرکت در سالهای 1397-1394 بصورت متوالی در بین تمامی صنایع کشور بعنوان یکی از 5 واحد برتر صنعت کشور انتخاب و از دستان معاون اول ریاست جمهوری و وزیر صنعت،معدن و تجارت موفق به اخذ لوح و تندیس واحد نخست نمونه کشوری گردید.

همچنین این شرکت توانسته است با اخذ گواهینامه تأیید صلاحیت کالا از وزارت نیرو – وزارت نفت – وزرات دفاع- وزارت راه و شهرسازی – شرکت های توزیع برق و برق منطقه ای  و نیز اخذ پروانه های متعدد از موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران بعنوان تأمین کننده بخش عمده ای از کالاهای مورد نیاز شرکت های فعال در صنعت برق ، پتروشیمی ، نفت و گاز ، مخابرات و … بصورت مستقیم باشد.